VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ
PODMIENKY
INTERNETOVÉHO OBCHODU A PLATFORMY www.schudnisdave.sk
Tieto všeobecné obchodné podmienky /ďalej len „VOP“/
upravujú:
A/ podmienky využívania služieb; ktoré poskytujeme na
webovej
stránke www.schudnisdave.sk, ktorá ponúka možnosť zakúpiť si /30/ dňový
program „SCHUDNI S DaVe“ súčasťou ktorého je jedálniček na tridsať /30/ dní a
profesionálne tréningové videá, pomocou ktorých možno cvičiť doma; a zakúpiť
si archív tréningových videí z minulých /30/ dňových programov
„SCHUDNI S DaVe“
B/ podmienky kúpy a predaja tovaru prostredníctvom
internetového
obchodu na webovej stránke www.schudnisdave.sk.
C/ podmienky využívania služieb; ktoré poskytujeme na webovej stránke www.schudnisdave.sk, ktorá ponúka možnosť zakúpiť si vstupenku na osobnú účasť na tréningu „SCHUDNI S DaVe“. „SCHUDNI S DaVe“ v nepravidelných intervaloch ponúka prostredníctvom svojho E-shopu možnosť zakúpiť si účasť na tréningu „SCHUDNI S DaVe“ v termínoch a podľa podmienok vždy individuálne určených poskytovateľom, s ktorými sa môže objednávateľ oboznámiť pri kúpe priamo na webovej stránke poskytovateľa www.schudnisdave.sk . Vstupenka na tréning je termínovo neprenosná. Tréningu sa môže zúčastniť len osoba na meno ktorej bola vstupenka zakúpená. Predaj vstupeniek na voľnočasovú tréningovú aktivitu sa považuje za zmluvu súvisiacu s poskytovaním služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a z toho dôvodu nemôže objednávateľ odstúpiť od zmluvy v zmysle § 7 zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Zakúpením vstupenky na tréning objednávateľ vyjadruje súhlas s vyhotovovaním audiovizuálneho záznamu osoby na meno ktorej bola vstupenka zakúpená ako účastníka tréningu, zo strany poskytovateľa a zverejnením tréningu alebo útržkov z tréningu na webovej stránke poskytovateľa www.schudnisdave.sk a sociálnych sieťach poskytovateľa. Celý výťažok zo sumy vstupeniek poskytuje „SCHUDNI S DaVe“ občianskemu združeniu Demons Fighting Team, so sídlom Inovecká 1980/,2, 903 01 Senec, IČO: 52 115 305, DIČ: 2121126271, registračné číslo VVS/1-900/90- 55315 (ďalej len „Občianske združenie“), ktoré následne výťažok využije v súlade so svojimi stanovami na charitatívne a iné verejnoprospešné účely. Z toho dôvodu objednávateľ uhrádza sumu za kúpu vstupenky na tréning priamo na účet Občianskeho združenia, IBAN: sk67 0900 0000 0051 6325 9036, kde bude prostredníctvom platobnej brány GoPay priamo presmerovaný. Účastníkom všetkých práv a povinností vyplývajúcich z tejto zmluvy je na jednej strane objednávateľ, na druhej strane poskytovateľ. Občianske združenie rovnako nebude spracovávať žiadne osobné údaje objednávateľa. Práva a povinnosti ktoré nie sú uvedené v tomto odseku sa nachádzajú v týchto VOP pod písmenom C/.
I. Vymedzenie pojmov
1.
Prevádzkovateľom
/ ďalej len „poskytovateľom“ v prípade VOP podľa písmena A/ a C/ a „predávajúcim“
v prípade VOP podľa písmena B/ na webovej stránke a internetovom obchode
www.schudnisdave.sk je Schudni s DaVe s.r.o., so sídlom Košická
1755/34, 903 01 Senec, IČO: 53 886 445, DIČ:
2121516870, IČ DPH: SK2121516870, zapísaná v obchodnom registri Okresného
súdu Bratislava I, oddiel: Sro, vložka č. 153630/B,
bankové spojenie: Tatra banka, IBAN: SK91 1100 0000 0029 4111 1713, SWIFT:
TATRSKBX, e-mail: schudnisdave@gmail.com.sc
2.
Objednávateľom
služby /ďalej len „objednávateľ“/ je každá fyzická osoba /ďalej len „FO“/
nepodnikateľ, ktorá sa vyplnením registračného formulára v časti registrácia na
webovej stránke www.schudnisdave.sk
zapojí do 30 dňového programu
chudnutia a objednaním služby prehlási, že sa oboznámila s VOP podľa písmena A/
.
3.
Kupujúcim
/ďalej len „kupujúci“/ je každá FO alebo právnická osoba /ďalej len „PO“/,
ktorá uzatvorila s predávajúcim zmluvu na diaľku, ktorej predmetom je kúpa
tovaru na internetovej stránke www.schudnisdave.sk za
podmienok
dohodnutých vo VOP podľa písmena B/.
4.
Pre účely
zákona č. 102/2014 Z. z. sa spotrebiteľom rozumie fyzická alebo právnická
osoba, ktorá nenakupuje tovar pre účely jeho predaja iným osobám, za účelom
podnikania alebo výkonu zamestnania či povolania /ďalej len “spotrebiteľ”/.
5.
Podnikateľom
je kupujúci - osoba, ktorá nie je spotrebiteľom. Za podnikateľa sa považuje
taktiež každá osoba, ktorá uzatvára zmluvy súvisiace s vlastnou obchodnou,
výrobnou alebo obdobnou činnosťou pri samostatnom výkone svojho povolania,
prípadne osoba, ktorá koná v mene alebo na účet podnikateľa /ďalej len „podnikateľ“/.
6.
E-shopom je počítačový
systém umiestnený v sieti internet s
verejným prístupom, ktorý umožňuje objednávanie tovarov alebo služieb
nachádzajúcich sa na webovej stránke www.schudnisdave.sk.
II. Všeobecné obchodné podmienky podľa písmena A/
podmienky využívania služieb
1.
Tieto VOP
podľa písmena A/ sa vzťahujú výlučne na poskytovanie tých služieb
poskytovateľom služby, ktoré sú popísané v časti registrácia na webovej stránke
www.schudnisdave.sk a ktoré objednaním služby prijíma objednávateľ.
Jedná sa o
a)
službu
/30/ dňového programu „SCHUDNI s DaVe“ súčasťou ktorého je
jedálniček na tridsať dní a profesionálne tréningové videá
b) službu dočasného
sprístupnenia archívu tréningových videíz minulých /30/ dňových programov
SCHUDNI S DaVe
2.
V prípade,
že máte záujem o využitie našich služieb ako PO a FO podnikateľ neváhajte nás
kontaktovať za účelom dohodnutia individuálnych podmienok zmluvy.
3.
Pre
objednanie služby je nutné, aby objednávateľ spĺňal zákonný minimálny limit
veku viac ako 18 rokov.
4.
Objednávateľ
FO – nepodnikateľ vstupuje do obchodnoprávneho vzťahu s poskytovateľom služby odoslaním
vyplneného registračného formulára (objednávky) na stránke poskytovateľa
služieb s potvrdením objednávky s povinnosťou platby. Následne je objednávateľ
presmerovaný priamo na online platobnú bránu banky.
5.
Súčasťou
registračného formulára je súhlas s VOP a Zásadami spracovania
a ochrany osobných údajov.
6.
Po odoslaní registračného
formulára (objednávky) bude objednávka spracovaná a na e-mailovú adresu objednávateľa
bude obratom doručené potvrdenie o prijatí objednávky prílohou ktorého budú
tieto VOP. Následne po úhrade objednaných služieb bude objednávateľovi zaslané
potvrdenie v prílohe s elektronickou faktúrou za objednané služby.
7.
Registráciou ktorá
je zavŕšená predchádzajúcom bodom vzniká užívateľské konto, prostredníctvom
ktorého má objednávateľ prístup k službe.
8.
Registráciou
vznikajú objednávateľovi a poskytovateľovi vzájomné práva
a povinnosti podľa týchto VOP.
9.
Po
registrácii sú objednávateľovi sprístupnené služby:
a)
formou /30/ dňového
programu „SCHUDNI s DaVe“ a prístupu
k tréningovým
videám a jedálničku na mieru podľa údajov, ktoré uviedol objednávateľ
v registračnom
formulári a za ktoré zaplatil. Na mieru je poskytovateľom vypracovaný optimálny
kalorický deficit pre každého objednávateľa zvlášť na základe údajov z registrácie
b)
formou dočasného
sprístupnenia archívu tréningových videí z minulých /30/ dňových
programov SCHUDNI S DaVe
10.
Zmluva o poskytovaní služieb je
štandardizovaná formulárová zmluva, na základe ktorej si objednávateľ objednáva
služby od poskytovateľa. Za zmluvu sa tak považuje vyplnený odoslaný registračný
formulár označený ako objednávka s povinnosťou platby. Návrh zmluvy v podobe
nevyplneného formulára je umiestnený a prístupný každému na webovej
stránke poskytovateľa služby v časti „REGISTRÁCIA“. Neoddeliteľnou
súčasťou zmluvy sú tieto VOP, ktorých znenie berie objednávateľ na vedomie
potvrdením registračného formulára (objednávky) s povinnosťou platby.
11.
Odoslanie
registračného formulára sa považuje za záväzné a podľa zákona č. 102/2014
Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb
je chápané ako zmluva uzatvorená na diaľku.
OBDOBIE POČAS KTORÉHO SA SLUŽBY POSKYTUJÚ
1.
Doba
poskytovania služby je časový
úsek odo dňa účinnosti zmluvy do dňa jej zániku. Poskytovateľ umožňuje:
a)
Zakúpenie /30/
dňového programu „SCHUDNI S DaVe“, ktorého
presný začiatok a ukončenie sú vždy jasne zobrazené pri kúpe služieb;
b)
zakúpenie opakovaného
mesačného prístupu k archívu tréningových
videí z minulých /30/ dňových programov „SCHUDNI S DaVe“
ARCHÍV TRÉNINGOVÝCH VIDEÍ
1.
Objednávateľ
má možnosť zakúpiť opakovaný mesačný prístup k archívu tréningových videí
z minulých /30/ dňových programov „SCHUDNI S DaVe“.
V archíve budú dostupné všetky tréningy od 10.08.2020 do mesiaca
predchádzajúceho mesiacu v ktorom si objednávateľ mesačný prístup
zakúpi.
2.
Archív
tréningových videí je samostatne
poskytovanou službou poskytovateľa nezávisle od služby /30/ dňového programu
„SCHUDNI S DaVe“.
3.
K službe
archív tréningových videí sa vzťahujú „Všeobecné obchodné podmienky podľa
písmena A/ podmienky využívania služieb“.
PLATOBNÉ PODMIENKY /30/ dňového programu „SCHUDNI
S DaVe“
1.
Cena za poskytnutú službu je uvedená
v registračnom
formulári a objednávateľ je tak o cene oboznámený vopred a s touto
potvrdením registračného formulára (objednávky) súhlasí.
2.
/30/ dňový program „SCHUDNI s DaVe“ je
spoplatnený cenou 49,99 € vrátane DPH.
3.
Poskytovateľ je platcom DPH.
4.
Platby sa vykonávajú v mene EUR platobnou
kartou cez internet prostredníctvom služby GoPay.
5.
Po dokončení objednávky bude objednávateľ
automaticky presmerovaný na webovú stránku platobnej brány banky.
6.
Platobné údaje zadáva objednávateľ priamo do
platobnej brány banky a poskytovateľ k ním nemá žiadny prístup.
PLATOBNÉ PODMIENKY archívu tréningových videí
1.
Cena za poskytnutú službu je uvedená v
registračnom formulári a objednávateľ je tak o cene oboznámený vopred a s touto
potvrdením registračného formulára (objednávky) súhlasí.
2.
Archív tréningových videí sa zakupuje v režime opakovaných mesačných
platieb nasledovným spôsobom: po zaplatení mesačnej platby bude archív tréningových
videí sprístupnený na obdobie jeden mesiac (obdobie končí uplynutím dňa
nasledujúceho kalendárneho mesiaca ktorý sa číselne zhoduje s dňom, kedy
bol archív tréningových videí sprístupnený). Kúpou služby archív tréningových
videí objednávateľ súhlasí s automatickými pravidelnými mesačnými platbami.
Platba na nasledujúce mesačné obdobie sa uskutoční v deň nasledujúceho
kalendárneho mesiaca, ktorý sa číselne zhoduje s dňom, kedy bola služba
zakúpená.
3.
Archív tréningových videí je spoplatnený cenou 9,99 € vrátane DPH na
mesiac.
4.
Poskytovateľ je platcom DPH.
5.
Platby sa vykonávajú v mene EUR platobnou
kartou cez internet prostredníctvom služby GoPay.
6.
Po dokončení objednávky bude objednávateľ
automaticky presmerovaný na webovú stránku platobnej brány banky.
7.
Platobné údaje zadáva objednávateľ priamo do
platobnej brány banky a poskytovateľ k ním nemá žiadny prístup.
8.
Zrušenie automatického obnovovania archívu
tréningových
videí môže objednávateľ vykonať po prihlásení sa do svojho profilu na www.schudnisdave.sk
v sekcií
„Moje členstvo“ odkliknutím
kolónky „zrušiť členstvo“. Po vykonaní
tohto úkonu sa ďalšia mesačná automatická platba nevykoná a archív tréningových
videí bude objednávateľovi k dispozícii do uplynutia dňa kalendárneho
mesiaca, ktorý sa číselne zhoduje s dňom, kedy bol archív tréningových
videí sprístupnený na základe poslednej predchádzajúcej platby.
9.
Vznik, obnova a zrušenie automatického
predplatného bude doručené objednávateľovi na email ktorý zadal pri
registrácií.
PRÁVA A POVINNOSTI POSKYTOVATEĽA SLUŽIEB /30/ dňového
programu
SCHUDNI
S DaVe
1.
Poskytovateľ
služby sa zaväzuje po úhrade ceny za poskytnutie služby objednávateľovi:
·
zabezpečiť vytvorenie prístupu do užívateľského
konta;
·
vypracovať profesionálny jedálniček;
·
sprístupniť tréningový program;
·
doručiť objednávateľovi faktúru za poskytované
služby;
·
spracúvať osobné údaje v súlade so Zásadami
spracúvania osobných údajov, ktoré tvoria neoddeliteľnú časť týchto VOP;
2.
Poskytovateľ
nie je poskytovateľom zdravotnej
starostlivosti a v súvislosti so službou nedáva žiadne garancie zlepšenia zdravotného
stavu objednávateľa.
3.
Niektoré poskytovateľom vyžadované údaje v
registračnom
formulári slúžia na určenie optimálneho kalorického deficitu pre objednávateľa.
4.
Vypracovaný
profesionálny jedálniček obsahuje alergény a nikdy nepredpokladá akúkoľvek
potravinovú alergiu alebo intoleranciu. Je na zvážení a zodpovednosti
objednávateľa, či alergén nahradí, prípadne vylúči.
5.
Tréningové
videá sú všeobecným odporúčaním cvičení k programu, avšak nepredpokladajú
individuálne zdravotné predispozície a objednávateľ si musí samostatne
zvážiť, či je zdravotne spôsobilý vykonať daný druh cvičení v danom
rozsahu, prípadne sa poradiť s lekárom.
6.
Tréningové
videá poskytujú k výberu fyzicky ľahší a ťažší variant cvikov, ktoré
sú predvedené trénermi.
PRÁVA A POVINNOSTI POSKYTOVATEĽA SLUŽIEB
archívu tréningových videí
1.
Poskytovateľ
služby sa zaväzuje po úhrade ceny za poskytnutie služby objednávateľovi:
·
Sprístupniť archív tréningových videí od
10.08.2020 do mesiaca predchádzajúceho mesiacu v ktorom si objednávateľ mesačný
prístup zakúpi
2.
Údaje v
registračnom formulári slúžia len pre objednávateľa a pre prípad, ak by sa
následne prihlásil do /30/ dňového programu „SCHUDNI S DaVe“ poskytovateľ s údajmi bude nakladať
v súlade s poskytovaním daného druhu služby.
3.
Tréningové
videá sú všeobecným odporúčaním cvičení k programu, avšak nepredpokladajú
individuálne zdravotné predispozície a objednávateľ si musí samostatne
zvážiť, či je zdravotne spôsobilý vykonať daný druh cvičení v danom
rozsahu, prípadne sa poradiť s lekárom.
PRÁVA A POVINNOSTI OBJEDNÁVATEĽA SLUŽIEB
1.
Objednávateľ
služby sa zaväzuje:
·
pravdivo vyplniť registračný formulár;
·
poskytnúť osobné údaje v rozsahu meno, priezvisko,
telefón, e-mail;
·
zaplatiť cenu za poskytnutú službu;
·
využívať služby poskytnuté poskytovateľom výlučne
pre svoju vlastnú potrebu;
·
zaplatiť zmluvnú pokutu poskytovateľovi, v prípade
naplnenia podmienok dohodnutých v bode 2 tohto článku VOP;
·
informovať poskytovateľa služby o nedostupnosti
služby v súlade s bodom 3 tohto článku VOP;
2.
Objednávateľ služby berie na vedomie, že
jedálniček a tréningový program zostavený poskytovateľom je duševným
vlastníctvom poskytovateľa služieb a objednávateľ berie na vedomie, že
tréningový program a jedálniček môže využívať výlučne pre svoju vlastnú potrebu
a neoprávnené rozširovanie, kopírovanie, publikácia a zverejňovanie je zakázané
a môže naplniť skutkovú podstatu trestného činu a zároveň je považované za
závažné porušenie zmluvných podmienok, za ktoré vzniká poskytovateľovi nárok na
zmluvnú pokutu vo výške 10 násobku ceny poskytnutej služby. Zmluvná pokuta v
dohodnutej výške 499 Eur je objednávateľ povinný uhradiť po neoprávnenom zásahu
do autorských práv a duševného vlastníctva poskytovateľa do desiatich /10/ dní
odo dňa doručenia písomnej výzvy poskytovateľa služby objednávateľovi na
mailovú adresu uvedenú objednávateľom v registračnom formulári. Objednávateľ
nemá povinnosť zmluvnú pokutu uhradiť ak bez akejkoľvek pochybnosti
poskytovateľovi služieb preukáže, že nedošlo k neoprávnenému zásahu do práv
poskytovateľa.
3.
Poskytovateľ služby robí maximum pre spokojnosť
objednávateľa so službou. V prípade nedostupnosti služby je objednávateľ
povinný bezodkladne informovať poskytovateľa služby. Poskytovateľ služby
nezodpovedá za problémy spôsobené rýchlosťou a kvalitou internetového
pripojenia objednávateľa. O problémoch s poskytovaním služby môže objednávateľ
informovať poskytovateľa služby zaslaním e-mailu na schudnisdave@gmail.sk, alebo prostredníctvom telefonických kontaktov +421
910 585 444 a +421 908 214 182. V e-maile je potrebné podrobne popísať problém,
dĺžku trvania problému, prípadne je vhodné priložiť screenshoty
dokazujúce problém. Na e-mail objednávateľa odpovedá poskytovateľ služby v čo
najkratšom možnom čase, v závislosti od zložitosti problému, ale tak, aby mohol
objednávateľ čo najrýchlejšie službu plnohodnotne využívať.
ZĽAVOVÉ KÓDY A DARČEKOVÉ POUKÁŽKY
1.
Objednávateľ môže pri tvorbe objednávky (vypĺňaní
registračného formulára) zadať zľavové kódy a kódy
z darčekových poukážok poskytované poskytovateľom v súlade s ich
pravidlami / ďalej len „zľavové kódy“/.
2.
Ak nie je prevádzkovateľom výslovne uvedené inak,
zľavové kódy:
·
nie je možné
uplatňovať opakovane;
·
nie je možné
vzájomne kombinovať;
·
nie je možné
uplatniť na získanie ďalších zľavových kódov;
3.
V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy z
akýchkoľvek dôvodov, má objednávateľ nárok na vrátenie sumy/platby, ktorú poskytovateľ
od spotrebiteľa skutočne prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou.
4.
Pokiaľ má zľavový kód
obmedzenú dobu platnosti, objednávateľ je oprávnený zľavový
kód použiť iba pred jej uplynutím. Poskytovateľ neposkytuje peniaze, ani žiadny
iný spôsob kompenzácie za nevyužitú hodnotu zľavového
kódu.
5.
Zľavový kód nemožno vymeniť za peniaze.
6.
V prípade, že zľavový
kód bude uplatnený v rozpore s pravidlami poskytovateľa pre použitie
predmetných zľavových kódov, má poskytovateľ právo
takto uplatnený zľavový kód odmietnuť a od
uzatvorenej kúpnej zmluvy odstúpiť.
ODSTÚPENIE OD ZMLUVY ZO STRANY POSKYTOVATEĽA
1.
Poskytovateľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy
z dôvodu:
·
nedostupnosti
služby;
·
z dôvodov
vyššej moci;
·
ak ani pri vynaložení
všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný
dodať služby objednávateľovi v lehote určenej týmito VOP alebo v cene, ktorá je
uvedená na webovej stránke poskytovateľa;
2.
Poskytovateľ je povinný o tejto skutočnosti
okamžite
informovať objednávateľa a môže sa s ním dohodnúť na náhradnom plnení. V
prípade, ak objednávateľ neprejaví záujem o náhradné plnenie zo strany
poskytovateľa, je oprávnený odstúpiť od zmluvy a poskytovateľ je povinný do 14
dní vrátiť zaplatenú cenu za objednané služby na účet objednávateľa.
ODSTÚPENIE OD ZMLUVY ZO STRANY SPOTREBITEĽA
1.
Právo na odstúpenie od zmluvy podľa tohto článku
obchodných podmienok má iba objednávateľ – spotrebiteľ, t.j.
fyzická osoba, ktorá je zároveň kupujúcim a pri uzatváraní a plnení zmluvy
nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti,
zamestnania alebo povolania.
2.
Spotrebiteľ berie na vedomie, že v súlade s
ustanovením § 7 ods. 6 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na
základe zmluvy uzavretej na diaľku nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej
je:
·
poskytovanie
elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie
začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne
poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od
zmluvy.
3.
Poskytovateľ napriek predchádzajúcemu bodu
umožňuje spotrebiteľovi odstúpiť od zmluvy do 24 hodín od uzatvorenia zmluvy.
4.
Zmluva o poskytnutí služby sa považuje za
uzatvorenú
okamihom, keď spotrebiteľ odoslal registračný formulár s povinnosťou
platby a za služby zaplatil.
5.
Odstúpením od zmluvy sa zmluva o poskytnutí služby
od začiatku ruší. Na odstúpenie od zmluvy je spotrebiteľ oprávnený využiť formulár
pre odstúpenie od zmluvy, ktorý tvorí neoddeliteľnú prílohu týchto VOP, ku
ktorému musí priložiť kópiu dokladu o kúpe. V uvedenom formulári sa uvedie
aspoň meno a priezvisko spotrebiteľa, číslo objednávky, označenie služby a
číslo účtu pre vrátenie peňazí.
6.
Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od
zmluvy podľa predchádzajúcich odsekov týchto obchodných podmienok u poskytovateľa
e-mailom na adrese schudnisdave@gmail.com „oznámenie o odstúpení od zmluvy“.
Spotrebiteľ môže použiť formulár, ktorý tvorí neoddeliteľnú prílohu týchto VOP
a ktorý je zároveň umiestnený na webovej stránke poskytovateľa pod nasledujúcim
linkom Odstúpenie od
zmluvy ku ktorému musí priložiť doklad o kúpe tovaru.
7.
Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za
zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu pred
uplynutím lehoty podľa bodu 3.
8.
Ak odstúpi spotrebiteľ od zmluvy o poskytnutí
služby
oprávnene, poskytovateľ je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní
od odstúpenia od zmluvy o poskytovaní služieb, vrátiť všetky peňažné
prostriedky. Poskytovateľ je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby rovnakým
spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri svojej platbe. Poskytovateľ vráti
spotrebiteľovi prijaté peňažné prostriedky iným spôsobom, pokiaľ s tým
spotrebiteľ súhlasil, resp. ak o takom spôsobe informoval poskytovateľa v rámci
odstúpenia od zmluvy, a pokiaľ mu tým nevzniknú ďalšie náklady.
9.
Pokiaľ spotrebiteľ odstúpi od zmluvy
o poskytnutí
služby neoprávnene a/alebo v rozpore s platnou právnou úpravou, takéto
odstúpenie sa považuje za neplatné.
10.
V súlade s ustanovením § 7 ods. 6 zákona č. 102
/
2014 Z.z. . o ochrane spotrebiteľa pri zásielkovom
predaji, v znení neskorších predpisov (ďalej ako „ZOSZP“), nemá objednávateľ
ako spotrebiteľ právo na odstúpenie od zmluvy do 14 dní bez uvedenia dôvodu
podľa ZOSZP po tom, ako mu bol sprístupnený elektronický obsah, pretože
predmetom uzatvorenej zmluvy je poskytovanie elektronického obsahu inak ako na
hmotnom nosiči, a poskytovanie sa začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa
pričom spotrebiteľ bol pri uzatváraní zmluvy týmito VOP riadne poučený o tom,
že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
OBNOVENIE SLUŽIEB na /30/ dňový program „SCHUDNI S DaVe“
1.
Objednanie služieb sa automaticky neobnovuje.
Pokiaľ má objednávateľ záujem o akýkoľvek nasledujúci /30/ dňový
program „SCHUDNI S DaVe“, tento si vie
jednoducho objednať priamo vo svojom užívateľskom konte kliknutím na odkaz
„zaplatiť ďalší program“.
2.
Konto objednávateľa ostáva aktívne so zachovaním
jedálničkov a cvikov z predchádzajúcich období, za ktoré objednávateľ
za služby zaplatil (predchádzajúce /30/ dňové programy „SCHUDNI S DaVe“) avšak len počas obdobia, kedy má zakúpenú premenu.
3.
Ďalší /30/ dňový program „SCHUDNI S DaVe“ si je možné objednať aj počas programu, do
ktorého je objednávateľ aktuálne zapojený; nie je potrebné čakať na jeho
ukončenie.
POUŽÍVANIE UŽÍVATEĽSKÉHO KONTA PO UKONČENÍ OBDOBIA
1.
Objednávateľ je oprávnený aj po ukončení
poskytovania
služieb využívať užívateľské konto, pričom jeho základný obsah (obsah konta
pred začiatkom poskytovania služieb ostane zachovaný – inštruktážne videá).
ZRUŠENIE UŽÍVATEĽSKÉHO KONTA
1.
O zrušenie
užívateľského konta môže objednávateľ kedykoľvek požiadať poskytovateľa
prostredníctvom emailu schudnisdave@gmail.com a ten následne bezodkladne užívateľské konto zruší.
2.
Prevádzkovateľ
si vyhradzuje právo na zrušenie užívateľského konta a to najmä v prípade porušenia
pravidiel, autorských práv, či etického správania sa.
3.
Zrušením užívateľského konta zaniká zmluva, pričom
kupujúci nemá nárok na vrátanie už zaplatených poplatkov.
III. Všeobecné obchodné podmienky podľa písmena B/
predaj a kúpa tovaru
1.
Tieto VOP
upravujú vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti
alebo na základe kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim a kupujúcim
prostredníctvom internetového obchodu www.schudnisdave.sk / ďalej len „kúpna zmluva“/.
2.
VOP tvoria
neoddeliteľnú súčasť kúpnej zmluvy. Pokiaľ nie je v kúpnej zmluve alebo v jej
prílohách výslovne uvedené odchylné dojednania alebo platnosť niektorých
ustanovení týchto VOP nie je kúpnou zmluvou alebo iným výslovným dojednaním
medzi prevádzkovateľom a kupujúcim vylúčená alebo inak modifikovaná, platia v
ostatnom pre vzájomné vzťahy zmluvných strán tieto VOP.
3.
Právne vzťahy
predávajúceho so spotrebiteľom výslovne neupravené sa riadia príslušnými
ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení (ďalej
len „Občiansky zákonník“), zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o
zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení
neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“), zákona č.
102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní
služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo
prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov
(ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na základe zmluvy
uzavretej na diaľku“), všetko v znení neskorších právnych predpisov.
4.
Právne vzťahy
predávajúceho s podnikateľom vyslovene neupravené sa riadia príslušnými
ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka v znení neskorších
právnych predpisov.
5.
Súčasťou
týchto obchodných podmienok je aj reklamačný poriadok predávajúceho „Reklamačný
poriadok“ vydaný v súlade s príslušnými ustanoveniami Zákona o ochrane
spotrebiteľa, Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na základe
zmluvy uzavretej na diaľku, ktorým predávajúci informuje spotrebiteľov o
podmienkach a spôsobe reklamácie, o postupoch uplatňovania a vybavovania
reklamácii, sťažností a podnetov spotrebiteľov vrátane informácie o tom, kde
možno reklamáciu uplatniť a o vykonávaní záručných opráv týkajúcich sa tovaru
zakúpeného v internetovom obchode.
6.
Predávajúci v
súlade s ustanovením § 3 ods. 1 písm. n) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri
predaji tovaru na základe zmluvy uzavretej na diaľku informuje spotrebiteľa, že
sa nezaviazal dodržiavať žiadny kódex správania.
7.
Kupujúci plne
uznáva elektronickú komunikáciu predovšetkým prostredníctvom e-shopu, e-mailovej komunikácie ako aj telefonickej
komunikácie.
8.
Náklady
vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v
súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy (napr. náklady na internetové pripojenie
alebo náklady na telefonickú komunikáciu) si hradí kupujúci sám.
OBJEDNÁVKA
1.
Objednávka
vzniká potvrdením procesu objednávania v e-shope
výberom tovarov kupujúcim vrátane kompletného vyplnenia objednávkového
formuláru. Pre korektné vybavenie objednávky je potrebné vyplniť požadované
údaje v objednávke a zvoliť si možnosti dopravy a platby za objednaný tovar.
Podmienkou platnosti elektronickej objednávky je pravdivé a úplné vyplnenie
všetkých požadovaných údajov a náležitostí.
2.
Kupujúci vyhotoví
objednávku tovaru, ktorý sa nachádza v ponuke internetového obchodu
prostredníctvom nákupného košíka.
3.
Aktuálnou
ponukou tovaru vrátane ceny je predávajúci viazaný.
4.
Kupujúci
zaslaním objednávky súhlasí s cenou objednaných tovarov a teda objednávka sa
stáva pre spotrebiteľa záväznou.
5.
Kupujúci je
odoslaním objednávky viazaný k zaplateniu kúpnej ceny objednaného tovaru.
6.
Odoslaním objednávkového
formulára predávajúcemu prejavuje kupujúci súhlas s týmito VOP.
7.
V prípade, že
kupujúcemu nebude doručené oznámenie o prijatí objednávky e-mailom, bola
elektronická objednávka pravdepodobne vyplnená nesprávne. V tomto prípade je potrebné
bezodkladne kontaktovať predávajúceho telefonicky alebo e-mailom.
8.
Predávajúci potvrdí
objednávku tým, že kupujúcemu prostredníctvom e-mailu odošle oznámenie o
prijatí objednávky.
9.
Kúpna zmluva
nadobúda platnosť záväzným akceptovaním objednávky kupujúceho predávajúcim.
10.
Predávajúci má právo stornovať objednávku, ak z
dôvodu vypredania alebo nedostupnosti tovaru ani pri vynaložení všetkého
úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar kupujúcemu
v dodacej lehote, pokiaľ sa s
kupujúcim nedohodne inak.
CENA A SPÔSOB PLATBY
1.
Cena tovaru, ktoré sa nachádzajú v ponuke
internetového obchodu sú uvedené v EUR s DPH a bez nákladov na
prepravu/dodanie. Prepravné náklady sú uvedené v dodacích podmienkach.
2.
Predávajúci ponúka spôsob platby online platobnou
kartou po dokončení objednávky. Týmto nie je dotknuté právo predávajúceho v
odôvodnených prípadoch umožniť iný spôsob platby.
3.
Platobné údaje zadáva kupujúci priamo do platobnej
brány banky a predávajúci k ním nemá žiadny prístup.
4.
Platba sa považuje za uhradenú okamihom potvrdenia
uskutočnenej platby.
5.
Predávajúci je platca dane z pridanej hodnoty
(DPH).
6.
Daňový doklad /faktúra/ je súčasťou dodávky
tovaru.
7.
Náklady na prepravu/dodanie tovaru platí kupujúci
a to v sume uvedenej v dodacích podmienkach.
SPÔSOB DOPRAVY
1.
Predávajúci umožňuje kupujúcemu tri spôsoby
doručenia tovaru a to:
·
osobné
prevzatie kupujúcim v odbernom mieste predávajúceho;
·
zaslanie
tovaru prostredníctvom kuriérskej služby GLS General Logistics Systems Slovakia s.r.o.
v rámci Slovenskej republiky za sumu 4,- EURO ;
·
v prípade
doručovania do zahraničia zaslanie tovaru prostredníctvom kuriérskej
služby GLS General Logistics
Systems Slovakia s.r.o. za sumu 15,- EUR ;
2.
Kupujúci si môže tovar osobne prevziať na odbernom
mieste Lichnerova 16, 903 01 Senec po
telefonickom dohovore na čísle 0907 744 085. Pri osobnom odbere nie sú
k objednanému tovaru pripočítané žiadne dodatočné náklady spojené
s prepravou.
3.
Pri odoslaní tovaru prostredníctvom kuriérskej
služby GLS
General Logistics Systems Slovakia s.r.o.
,kupujúci berie na vedomie, že k cene objednaného tovaru sú prirátané náklady
na zaslanie/dopravu objednaného tovaru, pričom výška nákladov spojených s
prepravou je uvedená pri spôsobe dodania v internetovom obchode predávajúceho.
4.
Odoslaním objednaného tovaru sa rozumie jeho
odovzdanie
kuriérskej službe GLS General Logistics Systems
Slovakia s.r.o. s pokynom doručenia na adresu
uvedenú kupujúcim pri vytvorení objednávky.
PRÁVA A POVINNOSTI ZMLUVNÝCH STRÁN VYPLÝVAJÚCE
Z UZATVORENIA
KÚPNEJ ZMLUVY
1.
Predávajúci je povinný dodať kupujúcemu objednaný
tovar za dohodnutú cenu a kupujúci je povinný tovar prevziať a kúpnu cenu vrátane
nákladov na zvolený spôsob prepravy tovaru uhradiť.
2.
V prípade porušenia podmienok kúpnej zmluvy alebo
obchodných
podmienok kupujúcim si predávajúci vyhradzuje právo odstúpiť od kúpnej zmluvy,
pokiaľ zákon neustanovuje inak. Kupujúcemu v takom prípade vzniká povinnosť
nahradiť predávajúcemu akúkoľvek a všetku škodu, a to predovšetkým uhradiť
prevádzkovateľovi všetky náklady spojené s jeho objednávkou, najmä potom
náklady na zaslanie tovaru, pokiaľ ich kupujúci neprevezme.
3.
Kupujúci je povinný pri objednávke tovaru uviesť
správne a pravdivé údaje. Údaje nevyhnutné pre uzatvorenie kúpnej zmluvy
uvedené kupujúcim sú predávajúcim považované za správne. Predávajúci je
v prípade pochybností oprávnený vykonať potrebné úkony za účelom overenia
pravdivosti a správnosti údajov uvedených v objednávkovom formulári. Ak vzniknú
pochybnosti o správnosti údajov, predávajúci bez zbytočného odkladu
kontaktuje kupujúceho prostredníctvom kontaktných údajov ktoré vyplnil v
objednávke za účelom odstránenia pochybností uvedených v objednávke.
4.
Všetky oznámenia predávajúceho akýmkoľvek spôsobom
súvisiace s objednávkou, resp. s kúpnou zmluvou, môžu byť kupujúcemu doručené
na elektronickú adresu, uvedenú kupujúcim v objednávke.
DODANIE TOVARU
1.
Predávajúci sa, pri zohľadnení podmienok uvedených
nižšie, zaväzuje odoslať kupujúcemu tovar v najbližšom možnom termíne, najneskôr
do 15 dní odo dňa uzavretia zmluvy. V prípade, ak objednaný tovar alebo
objednaný počet kusov tovaru nie je skladom, môže sa doba dodania tovaru
predĺžiť. V prípade, že dodacia doba prekročí 15 dní odo dňa uzavretia zmluvy,
resp. pripísania platby na bankový účet predávajúceho, predávajúci sa o
uvedenom zaväzuje spotrebiteľa bezodkladne informovať.
2.
Predávajúci nenesie zodpovednosť za škody
spôsobené omeškaním zaslania alebo doručenia tovaru z dôvodu, ktorý nespočíva
na strane predávajúceho.
3.
Predávajúci zároveň nenesie zodpovednosť za škody
spôsobené z dôvodu, že tovar vôbec nebol doručený zvoleným doručovateľom ak vie
riadne preukázať, že tovar odovzdal prepravcovi.
PREPRAVA, DORUČENIE A PREVZATIE TOVARU
1.
Spotrebiteľ nadobúda vlastnícke právo k zakúpenému
tovaru jeho prevzatím.
2.
Podnikateľ berie na vedomie, že vlastnícke právo k
tovaru nadobúda až úplným zaplatením celej kúpnej ceny za objednaný tovar.
3.
Okamihom prevzatia tovaru taktiež na kupujúceho
prechádza nebezpečenstvo škody na tovare.
4.
Súčasťou dodávky tovaru je doklad o kúpe, v ktorom
je uvedený dátum predaja, označenie výrobku (názov a množstvo výrobku), kúpna
cena (s uvedením ceny jednotlivého výrobku a celková cena, ktorú kupujúci
zaplatil) a údaje o predávajúcom (obchodné meno a sídlo predávajúceho).
Predávajúci zašle kupujúcemu na žiadosť daňový doklad v elektronickej podobe.
5.
Predávajúci odporúča kupujúcemu, aby pri prevzatí
tovaru od prepravcu skontroloval neporušenosť obalov tovaru a v prípade
akýchkoľvek chýb to bezodkladne oznámil prepravcovi, a zároveň informoval
predávajúceho. V prípade zistenia porušenia obalu svedčiaceho o neoprávnenom
vniknutí do zásielky sa odporúča kupujúcemu zásielku od prepravcu neprevziať a
vyplniť záznam o poškodení zásielky. Podpisom dodacieho listu kupujúci
potvrdzuje, že obal zásielky obsahujúci tovar bol neporušený a nepoškodený.
6.
Reklamáciu mechanického poškodenia tovaru,
nezodpovedajúceho tovaru a pod., ktoré neboli zjavné pri prevzatí zásielky s
tovarom od prepravcu je kupujúci povinný uplatniť u predávajúceho bez
zbytočného odkladu.
7.
Kupujúci, ktorý si objednal doručenie
prostredníctvom kuriérskej služby GLS
General Logistics Systems Slovakia s.r.o. je
prostredníctvom tejto služby informovaný o presnom mieste, dátume a čase
doručenia.
8.
V prípade, že je z dôvodu na strane kupujúceho
nutné tovar doručiť opakovane alebo iným spôsobom než bolo uvedené v
objednávke, je kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručením
tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY KUPUJÚCIM
11.
Právo na odstúpenie od zmluvy podľa tohto článku
obchodných podmienok má iba kupujúci – spotrebiteľ, t.j.
fyzická osoba, ktorá je zároveň kupujúcim a pri uzatváraní a plnení zmluvy
nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti,
zamestnania alebo povolania.
12.
Pokiaľ je kúpna zmluva uzatvorená na diaľku
(prostredníctvom internetového obchodu), a zároveň ak predávajúci včas a riadne
poskytol spotrebiteľovi informácie o práve odstúpiť od zmluvy, podmienkach,
lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy vrátane
formulára na odstúpenie od zmluvy (v súlade s ustanovením § 3 ods. 1 písm. h)
Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na základe zmluvy uzavretej na
diaľku) a za súčasného splnenia zákonom vyžadovaných skutočností, má
spotrebiteľ podľa Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na základe
zmluvy uzavretej na diaľku právo bez uvedenia dôvodu a bez akejkoľvek sankcie
odstúpiť od kúpnej zmluvy v lehote 14 dní odo dňa prevzatia tovaru / ďalej len
„zákonná lehota na odstúpenie od zmluvy“/.
13.
Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom
okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu
prevezme objednaný tovar.
14.
Spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy,
predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na
odstúpenie od zmluvy.
15.
Odstúpením od zmluvy sa kúpna zmluva od začiatku
ruší. Na odstúpenie od zmluvy je spotrebiteľ oprávnený využiť formulár pre
odstúpenie od zmluvy, ktorý tvorí neoddeliteľnú prílohu týchto VOP, ku ktorému
musí priložiť kópiu dokladu o kúpe. V uvedenom formulári sa uvedie aspoň meno a
priezvisko spotrebiteľa, číslo objednávky, označenie tovaru a číslo účtu pre
vrátenie peňazí.
16.
Spotrebiteľ má právo v rámci zákonnej lehoty na
odstúpenie od zmluvy tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé
pri nákupe v klasickom „kamennom“ obchode, a to v rozsahu potrebnom na zistenie
povahy, vlastností a funkčnosti tovaru. V prípade, že spotrebiteľ odstúpi od
kúpnej zmluvy v zákonnej 14 dňovej lehote, zodpovedá spotrebiteľ za zníženie
hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré
je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastnosti a funkčnosti
tovaru.
17.
Spotrebiteľ berie na vedomie, že v súlade s
ustanovením § 7 ods. 6 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na
základe zmluvy uzavretej na diaľku nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej
je:
·
predaj tovaru
zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na
mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa;
·
predaj tovaru
uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany
zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní
porušený;
·
predaj
tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne
zmiešaný s iným tovarom;
·
predaj
zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo
počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal
rozbalil;
·
poskytovanie
elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie
začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne
poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od
zmluvy.
18.
Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od
zmluvy podľa predchádzajúcich odsekov týchto obchodných podmienok u predávajúceho
v listinnej podobe zaslanej alebo inak doručenej na adresu sídla predávajúceho Košická
1755/34, 903 01 Senec alebo e-mailom na adrese schudnisdave@gmail.com „oznámenie
o odstúpení od zmluvy“. Spotrebiteľ môže použiť formulár, ktorý tvorí
neoddeliteľnú prílohu týchto VOP a ktorý je zároveň umiestnený na webovej
stránke predávajúceho pod nasledujúcim linkom: Odstúpenie od
zmluvy ku ktorému musí priložiť doklad o kúpe tovaru. Predávajúci okrem
uvedeného bude akceptovať aj inú písomnú formu odstúpenia od zmluvy zvolenú
spotrebiteľom, z ktorej budú zrejmé údaje kupujúceho, objednávky a prípadné
platobné údaje pre účely vrátenia finančných prostriedkov a ku ktorej bude
priložený doklad o kúpe tovaru. V prípade zaslania odstúpenia od zmluvy sa
odporúča, aby spotrebiteľ kontaktoval predávajúceho aj telefonicky za účelom
oznámenia doručovania odstúpenia pre odstránenie rizika, že predávajúci nebude
doručovateľom informovaný o doručovaní zásielky.
19.
Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za
zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu
najneskôr v posledný deň lehoty na odstúpenie od zmluvy. V prípade odstúpenia
od zmluvy sa zmluva od začiatku ruší, pričom sa ruší od začiatku aj každá
doplnková zmluva súvisiaca so zmluvou, od ktorej spotrebiteľ odstúpil.
20.
Spotrebiteľ v prípade využitia práva na odstúpenie
od kúpnej zmluvy v zákonnej lehote 14 dní, je povinný do 14 dní odo dňa
odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo
osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. Tovar je potrebné zasielať na
adresu predávajúceho, a to na Košická 1755/34, 903 01
Senec. To neplatí, ak predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne
alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje
za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň
lehoty. Kupujúci je povinný vrátiť tovar nepoškodený, nepoužívaný, v pôvodnom
obale a so všetkými dokumentami týkajúcimi sa tovaru, ktoré mu boli spoločne s
tovarom doručené.
21.
Ak odstúpi spotrebiteľ od kúpnej zmluvy oprávnene,
predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od
odstúpenia od kúpnej zmluvy, vrátiť všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov
na dodanie tovaru vo výške zodpovedajúcej najlacnejšie ponúkanému spôsobu
dodania tovaru. Predávajúci nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi finančné
prostriedky predtým, ako mu spotrebiteľ tovar neodovzdá (nedoručí) alebo kým
spotrebiteľ predávajúcemu nepreukáže, že tovar odoslal späť. V takom prípade je
predávajúci povinný vrátiť spotrebiteľovi peňažné prostriedky najneskôr do 14
dní od vrátenia tovaru, resp. od preukázania odoslania tovaru predávajúcemu. Predávajúci
je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby rovnakým spôsobom, aký použil
spotrebiteľ pri svojej platbe. V prípade, ak bola platba za tovar uskutočnená
na dobierku a spotrebiteľ neuviedol v rámci odstúpenia od zmluvy predávajúcemu
číslo účtu, na ktorý by mohli byť vrátené finančné prostriedky, predávajúci
vráti spotrebiteľovi finančné prostriedky prostredníctvom poštovej poukážky
vystavenej v súlade s údajmi spotrebiteľa uvedenými v objednávke, ak neboli
dodatočne aktualizované v rámci odstúpenia od zmluvy. V prípade, ak bola platba
za tovar uskutočnená prevodom na účet predávajúceho a spotrebiteľ neuviedol predávajúcemu
v rámci odstúpenia od zmluvy číslo účtu, na ktorý by mohli byť vrátené finančné
prostriedky, predávajúci vráti spotrebiteľovi finančné prostriedky prevodom na
bankový účet spotrebiteľa, z ktorého bola realizovaná platba za tovar v
prospech predávajúceho. Predávajúci vráti spotrebiteľovi prijaté peňažné
prostriedky iným spôsobom, pokiaľ s tým spotrebiteľ súhlasil, resp. ak o takom
spôsobe informoval predávajúceho v rámci odstúpenia od zmluvy, a pokiaľ mu tým
nevzniknú ďalšie náklady.
22.
Predávajúci nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi
dodatočné náklady (napr. náklady na dodanie tovaru), ak si spotrebiteľ výslovne
zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný
predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na
doručenie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob
doručenia ponúkaný predávajúcim.
23.
Spotrebiteľ berie na vedomie, že ak spotrebiteľ
odstúpi od zmluvy, bude znášať náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu podľa §
10 ods. 3 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na základe zmluvy
uzavretej na diaľku, a ak odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, aj náklady na
vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť
prostredníctvom pošty.
24.
Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru,
ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec
zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
25.
Pokiaľ spotrebiteľ odstúpi od kúpnej zmluvy
neoprávnene a/alebo v rozpore s platnou právnou úpravou, a aj napriek tomu
odošle tovar prevádzkovateľovi, nebude tovar prijatý, prípadne bude zo strany
predávajúceho uskladnený v súlade s príslušnými ustanoveniami Občianskeho
zákonník.
26.
Pokiaľ spotrebiteľ odstúpi od kúpnej zmluvy a
odošle tovar predávajúcemu na dobierku, nebude tovar prijatý.
ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY PREDÁVAJÚCIM
1.
Predávajúci dbá na dobrú orientáciu v oblasti trhu
s predávaným tovarom, napriek tomu môže výnimočne nastať situácia, keď nebude
schopný objednaný tovar dodať za dohodnutých podmienok v kúpnej zmluve, resp.
ho nebude môcť z dôvodov nie na jeho strane dodať vôbec (napr. absencia tovaru
na sklade). Predávajúci si preto vyhradzuje právo v takých prípadoch odstúpiť
od kúpnej zmluvy uzatvorenej s kupujúcim, ktorý je fyzická osoba alebo
podnikateľ a kupujúci s takýmto výnimočným prípadom súhlasí a je s tým v celom
rozsahu uzrozumený.
2.
Pokiaľ predávajúci odstúpi od kúpnej zmluvy, je
povinný o tom bezodkladne informovať kupujúceho na elektronickú adresu uvedenú
kupujúcim pri vytvorení objednávky. Ďalej je povinný vrátiť kupujúcemu plnú
kúpnu cenu tovaru, pokiaľ už bola uhradená, prípadne zníženú v súlade s týmito VOP
a príslušnými právnymi predpismi.
ZÁRUČNÉ PODMIENKY, REKLAMAČNÝ PORIADOK A/ a C/ -poskytovanie
služieb B/
kúpa
a predaj tovaru
Záručné podmienky na tovar sa riadia Reklamačným poriadkom
predávajúceho/poskytovateľa
a platnými právnymi predpismi. Reklamačný poriadok predávajúceho/poskytovateľa je
obsiahnutý tu: Reklamačný poriadok
[Lawyer1]
.
ZÁSADY SPRACÚVANIA OSOBNÝCH ÚDAJOV A/ a C/ -poskytovanie
služieb B/ kúpa
a predaj tovaru
Spracúvanie osobných údajov sa riadi Zásadami spracúvania
osobných
údajov
v súlade s platnými právnymi predpismi. Zásady spracúvania osobných
údajov predávajúceho/poskytovateľa sú obsiahnuté tu: Zásady
spracúvania osobných údajov
[Lawyer2]
.
MOŽNOSŤ ALTERNATÍVNEHO RIEŠENIA SPOROV A/ a C/ -poskytovanie
služieb B/
kúpa
a predaj tovaru
1.
Alternatívnym riešením sporu je postup subjektu
alternatívneho riešenia sporov podľa Zákona o alternatívnom riešení
spotrebiteľských sporov (zákon č. 391/2015 Z.z. o
alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých
zákonov, ďalej tiež ako „Zákon o alternatívnom riešení spotrebiteľských
sporov“), ktorého cieľom je dosiahnutie zmierlivého vyriešenia sporu medzi
stranami sporu.
2.
Stranami sporu sú spotrebiteľ, ktorý podal návrh
na začatie alternatívneho riešenia sporu, a predávajúci, proti ktorému návrh
smeruje.
3.
Subjektom alternatívneho riešenia sporov je orgán
alternatívneho riešenia sporov a oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname
vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky
(http://www.economy.gov.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov).
Orgánmi alternatívneho riešenia sporov sú:
a) Úrad pre reguláciu sieťových odvetví;
b) Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a
poštových služieb;
c) Slovenská obchodná inšpekcia;
d) Spoločnosť ochrany spotrebiteľov (S.O.S.)
Poprad;
e) Slovenská banková asociácia;
f) OMBUDSPOT, združenie na ochranu práv
spotrebiteľov;
g) Slovenská asociácia poisťovní;
h) Združenie sociálno-právne poradenstvo pre
každého.
4.
Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho
so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci
vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho
práva, a to e-mailom na adrese: schudnisdave@gmail.com alebo poštou na adrese: Košická
1755/34, 903 01 Senec.
5.
Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie
alternatívneho riešenia sporu / ďalej tiež ako „návrh“/ subjektu alternatívneho
riešenia sporov, ak predávajúci na žiadosť podľa predchádzajúceho odseku
odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania, a
to spôsobom a za podmienok bližšie špecifikovaných v Zákone o alternatívnom
riešení spotrebiteľských sporov.
6.
Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže
odmietnuť
návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu okrem iného aj z dôvodu:
a) ak spotrebiteľ podá návrh po uplynutí jedného
roka odo dňa
1. doručenia zamietavej odpovede predávajúceho na
žiadosť spotrebiteľa o nápravu alebo
2. márneho uplynutia 30 dňovej lehoty odo dňa,
kedy spotrebiteľ odoslal predávajúcemu žiadosť o nápravu, na ktorú predávajúci
neodpovedal;
b) sa spotrebiteľ pred podaním návrhu
preukázateľne nepokúsil vyriešiť spor komunikáciou s predávajúcim;
c) vyčísliteľná hodnota sporu nepresahuje sumu 20
eur; sa vecou, ktorej sa návrh týka, už predtým zaoberal a spotrebiteľ bol
informovaný o vybavení jeho podania, pričom návrh neobsahuje žiadne nové
skutočnosti a alternatívne riešenie sporu by vzhľadom na všetky okolnosti bolo
zjavne neúčelné;
d) je vzhľadom na všetky okolnosti zrejmé, že
alternatívne riešenie sporu by bolo možné viesť len s vyvinutím neprimeraného
úsilia.
7.
Subjekt alternatívneho riešenia sporov je pri
alternatívnom riešení sporu povinný postupovať nezávisle, nestranne, s náležitou
odbornou starostlivosťou, s cieľom urovnania sporu a prihliadať pritom na
ochranu práv a oprávnených záujmov strán sporu. Ak je po dôkladnom zhodnotení
všetkých zistených skutočností a vyjadrení strán sporu zrejmé, že strany sporu
majú záujem o zmierlivé vyriešenie sporu, subjekt alternatívneho riešenia
sporov vypracuje návrh dohody o vyriešení sporu.
8.
Ak medzi stranami sporu nedôjde k uzavretiu dohody
podľa predchádzajúceho odseku a subjekt alternatívneho riešenia sporov na
základe skutočností, ktoré zistí pri alternatívnom riešení sporu, dospeje k
odôvodnenému záveru, že predávajúci porušil práva spotrebiteľa podľa predpisov
na ochranu práv spotrebiteľa, ukončí alternatívne riešenie sporu vydaním
nezáväzného odôvodneného stanoviska.
9.
Alternatívne riešenie sporu sa končí dňom
(a) uzavretia dohody o vyriešení sporu;
(b) vydania odôvodneného stanoviska;
(c) odloženia návrhu;
(d) úmrtia alebo vyhlásenia za mŕtveho v prípade
strany sporu, ktorá je fyzickou osobou;
(e) zániku bez právneho nástupcu v prípade strany
sporu, ktorá je právnickou osobou; alebo
(f) vyčiarknutia oprávnenej právnickej osoby zo
zoznamu.
ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
1.
Jazykom komunikácie medzi
predávajúcim/poskytovateľom
a kupujúcim/objednávateľom a jazykom kúpnej zmluvy je slovenský jazyk.
Uzatvorené kúpne zmluvy sú archivované predávajúcim/poskytovateľom v
elektronickej podobe a tlačenej podobe a nie sú prístupné iným osobám.
2.
V prípade, že by niektoré ustanovenia týchto
obchodných podmienok boli z akýchkoľvek dôvodov neplatné alebo neúčinné,
nevyvoláva táto skutočnosť neplatnosť alebo neúčinnosť ostatných častí
obchodných podmienok alebo kúpnej zmluvy.
3.
Znenie týchto obchodných podmienok môže predávajúci
meniť a dopĺňať. Zmenené obchodné podmienky sú účinné dňom ich zverejnenia.
Práva a povinnosti predávajúceho/poskytovateľa a kupujúceho/objednávateľa
vzniknuté pred dňom nadobudnutia účinnosti nového znenia obchodných podmienok
nie sú zmenou dotknuté.
4.
Pokiaľ vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje
medzinárodný
(zahraničný) prvok, tak zmluvné strany si dojednávajú, že vzťah založený kúpnou
zmluvou ako aj všetky prípadne spory z neho vyplývajúce sa riadia právom
Slovenskej republiky.
5.
Predávajúci je oprávnený k predaju tovaru na
základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu zabezpečuje v rámci
svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Dozor nad oblasťou ochrany
osobných údajov vykonáva Úrad pre ochranu osobných údajov. Orgánom dozoru na
ochranu kupujúceho ako spotrebiteľa je Inšpektorát Slovenskej obchodnej
inšpekcie pre Bratislavský kraj, so sídlom Prievozská 1325/32, 821 05 Ružinov.
6.
Zmluvné strany sa dohodli, že na prejednanie akýchkoľvek sporov medzi predávajúcim/poskytovateľom
a kupujúcim/objednávateľom je daná právomoc súdom Slovenskej republiky.
7.
Prípadné spory medzi predávajúcim/poskytovateľom a
spotrebiteľom je možné riešiť taktiež mimosúdnou cestou v rámci alternatívneho
riešenia sporov podľa týchto VOP. Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom
platformy alternatívneho riešenia sporov RSO podľa Nariadenia Európskeho
parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 o riešení spotrebiteľských sporoch online,
ktorým sa mení nariadenie (ES) č.2006/2004 a smernica 2009/22/ES (ďalej len
„nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov online“), ktorá je dostupná
online na:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=SK.
Predávajúci/Poskytovateľ
odporúča kupujúcemu najskôr využiť elektronickú adresu schudnisdave@gmail.com
pre vyriešenie vzniknutej situácie skôr ako bude pristúpené k mimosúdnemu resp.
súdnemu riešeniu sporu.
Tieto VOP sú platné odo dňa 18. 10. 2022
Váš Tím, Schudni s DaVe s. r. o.